محتوا به هر مطلب اطلاعرسانی گفته میشود که به صورت نوشتاری، صوتی یا بصری ارائه شود و به هر عملی که منجر به خلق محتوایی نوشتاری شود، تولید محتوای متنی گفته میگویند. توجه داشته باشید که محتوای متنی فقط شامل متن نمیشود. امروزه در سایتهای مختلف از تصاویر، ویدیوها، صدا و اشکال گرافیکی نیز برای کمک به تولید یک محتوای متنی خوب استفاده میشود.
با سئو بلک همراه باشید
همانطور که در بالا در مورد مزایای تولید محتوای متنی صحبت شده است در ادامه برخی معایب آنرا بازگو میکنیم:
بیشتر بخوانید:
تولید محتوای متنی در جاهای مختلفی به کار شما میآید و در نقاط مختلفی از کسب و کار شما کمککننده است. در زیر به طور مختصر به انواع محتواهایی که میتوانید در کسب و کار خود از آنها استفاده کنید، اشاره میکنیم.
· محتوای سایت: این نوع محتوا، احتمالا مهمترین نوع محتوا است چرا که به وبسایت شما وصل است که به نوعی معرف برند شماست. مشتریان از طریق ارتباط مستقیم با سایت یا جستجو در موتورهای جستجو به این نوع محتوا دسترسی خواهند یافت. ارزش تولید محتوای متنی سایت آنجایی مشخص میشود که سایتهای بسیار زیادی بدون داشتن شبکههای اجتماعی و محتواهای دیگر و تنها با تکیه بر این نوع محتوا، مخاطبانی میلیونی به دست آورده اند.
· محتوای ایمیلی: این نوع محتوا، محتوایی است که به وسیله آن از طریق ایمیل مشتریان خود را از کسب و کار خود آگاه میکنید.
· محتوای شبکه اجتماعی: شما با مخاطبان شبکههای اجتماعی خود سروکار دارید و میبایست با استفاده از تکنیکهای محتوانویسی، کپشنهای مناسب بنویسید.
· محتوای پیامکی: حتی با ارسال پیامک نیز میتوانید، از تکنیک تولید محتوای متنی برای جذب مشتریان خود استفاده کنید.
تولید محتوای متنی مثل هر تولید محتوای دیگری اصول و نکاتی دارد که باید آنها را پیش از آغاز تدوین استراتژی تولید محتوا و حتی پیش از شروع بازاریابی محتوا به خاطر داشته باشید. در زیر مروری بر این نکات خواهیم داشت.